top of page

Strangers from Hell (2019)

műfaj: pszichológiai thriller; részek száma: 10

Szereplők: Im Shi Wan [Yoon Jong Woo], Lee Dong Wook [Seo Moon Jo], Lee Hyun Wook [Yoo Ki Hyeok], Lee Jung Eun [Eom Bok Soon], Lee Joong Ok [Hong Nam Bok]

Park Jong Hwan [Byeon Deuk Jong]

Elérhetőség: Én a videókat az Avistaz-ról szedtem le. Magyar feliratot pedig Kurocchii készített hozzá.

 

Véleményem:

Én szeretem a thrillereket és sokáig szemezgettem ezzel a darabbal is, míg végül megnéztem. Több színészt is már láttam korábban másik sorozatban, szóval kíváncsi voltam, hogy itt ebben mit fognak alakítani és hogyan.

Spoiler nélkül igyekszem a sorozatról írni, hogy mindenkinek megmaradhasson az első megnézés után fennálló esetleges sokkolódás élménye... :3


Alapvetően egy elég hétköznapi és átlagos sztorival indít a cselekmény, ugyanis főhősünk a nagyvárosba tart, ahol már kapott munkát is, azonban anyagi helyzetét tekintve még lakhatást keres, amely számára is elfogadható. Végül egy bérházban köt ki, ahol végül ki vesz egy szobát. Elképzelései a lakást és a munkahelyet illetően is valószínűleg kicsit más lehetett, de mind tudjuk jól, hogy bizonyos helyzetekben az ember nem válogat, ha nem van az, ami és igyekszik tűrni, kibírni és tenni az ellen, hogy változtasson rajta. Így van ezzel Jong-Woo is. A főnöke és a munkatársai nem éppen példaértékűek, de hát ez van. Legalább van munkája. A bérházban nagyon fura emberek vannak, ráadásul a hely maga is hagy maga után némi kívánni valót, de legalább megtudja egyelőre fizetni és van hol aludnia. És sorolhatnám tovább ezeket a bevezető és talán kissé unalmasnak tűnő problémákat, helyzeteket és kompromisszumkötéseket, de ez adja az alapot, hogy kibontakozzon a sztori. Ugyanis az elejétől fogva is érezhető "fura, kissé félelmetkeltő" légkör melegágyában tornyot építenek ezekből a kockákból, hogy a végén ledőljön az egész és az addig felgyülemlő feszültség kitörhessen. Igen...Ez a sorozat ezt csinálja konkrétan.

Szerintem a történetvezetés, a szereplők és a hangulat is nagyon ott van. Én mikor először láttam egyszerűen nem bírtam abbahagyni, hogy na most mi lesz ugyan...


Tehát Jong-Woo próbál helytállni, abban a környezetben, amibe most belekerült és akikkel belekerült. Viszont nem olyan egyszerű ez, hiszen egyébként is megvannak mindenkinek a saját "dolgai", legyen az családi- vagy anyagi háttér, önmagunk hozott dolgai, amit úgy, ahogy de kezelünk. S ekkor még képbe jön egy ilyen közeg és rájöhetünk arra, hogy nem is olyan nehéz elveszíteni azt a bizonyos kontrollt. Igenis ezek a dolgok nagyon komoly hatással lehetnek az egyénre, aki nem biztos, hogy tudja vagy akarja már kezelni. A sorozat során rendkívül sok olyan dolog történik vele, amely egyre jobban szétzilálja őt, nem tudja kezelni, s mégis tennie kell valamit...bármit. Ugyanis egyre közelebb és közelebb kerül az a bizonyos határ. Szerintem nagyon jól prezentálja a sori ezt a folyamatot nála. Egyszerű dolgokról van szó és mégis a hideg kirázza az embert, hogyha belegondol, hogy ez milyen végleteket szülhet. Vagy egyszerűen mit okozhat egy embernél. Igazából nem szeretnék sokkal konkrétabban írni magáról a történetről, attól függetlenül, hogy nem az adja az ízét az egésznek. Ugyanis hatalmas világmegváltó dolgok nem történnek benne.

Nem egy könnyű sorozat, de a műfaj kedvelőinek szerintem egy kötelező darab! A vége is nagyon durva. S számomra többször nézőssé vált. Ettől függetlenül bárkinek ajánlom, még ha a kezdést kissé lassúnak is találja. Érdemes adni neki egy esélyt, mert emlékezetes sorozattá válhat a néző számára. :) Értékelés: Történet: 4/5 - valakinek lassú lehet a bevezetés, és a vége miatt egy picit

Szereplők: 5/5 - mindenki ott van a szeren szerintem

Zene: 4/5 - szerintem jók voltak és hangulatosak

Karakterek: 5/5 - a legtöbb nagyon jól ki lett találva


Trailer:

Kedvenc zenék:




Véleménykutatás:

Neked mennyire tetszett? o.o

  • Nagyon, többször nézős.

  • Tetszett.

  • Elment egynek.

  • Számomra nem jött át/nem tetszett egyszerűen.


223 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page